Reparatie bij ons melden

Rijswijk Wonen betaalt de meeste reparaties. U meldt een reparatie gemakkelijk online. U kunt zelf een dag en tijd kiezen waarop een vakman langskomt. Een aantal reparaties regelt u zelf. Tijdens het bezoek volgen we de richtlijnen van het RIVM op.

Spoedreparatie zoals een gaslek of zware lekkage? Bel direct (070) 33 64 200!

Wat doen wij en wat doet u zelf?

Welke reparaties u zelf uitvoert, leest u hier. Wilt u dat wij deze reparaties ook van u overnemen? Sluit dan een Serviceabonnement af. Dat scheelt u gedoe! Voor de volgende reparaties kunt u zelf direct contact opnemen met de vakman:

Glasschade

Tegenwoordig is de glasverzekering standaard deel van de servicekosten. Maar dat is niet altijd zo geweest. Huurt u al langere tijd bij ons? Kijk dan of u voor glasschade verzekerd bent. Dit staat in uw huurcontract en op de afrekening van de servicekosten.

Bent u via ons verzekerd voor glasschade? Bel dan zelf de Rijswijkse Glashandel
U bereikt de Rijswijkse Glashandel op telefoonnummer (070) 33 61 010 of info@rijswijkseglashandel.nl. De reparatie kost u meestal niets.

Nog niet verzekerd voor glasschade? U betaalt bij ons maar € 1,15 per maand
Betaalt u niet voor de glasverzekering? Regel de verzekering dan alsnog via onze glasfondsverzekering. Dat scheelt u een hoop gedoe bij een volgende glasschade, voor maar € 1,15 per maand. Vul het aanmeldformulier glasverzekering in stuur deze naar Rijswijk Wonen.

Bel ons gerust met vragen over de glasverzekering: (070) 33 64 200
We helpen u graag verder! U kunt uiteraard ook een verzekering afsluiten bij uw eigen verzekeraar.

Goten schoonmaken

Voor het schoonmaken van uw goot neemt u zelf contact op met RRS via (070) 336 88 88. U bereikt RRS 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Schoonmaak portieken

Als huurder bent u zelf verantwoordelijk voor het schoonhouden van portiek en trappenhuis. Maar we denken natuurlijk graag met u mee.

Wij kunnen een schoonmaakbedrijf inhuren, als genoeg bewoners dat willen
Lukt het niet om de schoonmaak goed met elkaar af te spreken? Dan hebben wij een praktische oplossing: we huren een professioneel schoonmaakbedrijf in. Dan moet wel 70% van de mensen die de portiek delen ja zeggen. Het schoonmaakbedrijf maakt de portieken dan eens in de twee weken schoon. In 2019 kostte dat € 5,74 per huis per maand. Krijgt u huurtoeslag? Dan betaalt u meestal maar een deel van deze kosten.

Een schoonmaakbedrijf inhuren kan op 2 manieren

  1. U kunt zelf uw buren vragen of ze mee willen doen. Gebruikt u dan de de akkoordverklaring. U levert de ingevulde formulieren in bij ons.
  2. U kunt vragen of wij al uw buren een brief sturen. Wij stellen in de brief voor om een professioneel schoonmaakbedrijf in te huren. Als 70% van de buren akkoord gaat, huren wij het schoonmaakbedrijf in. Interesse? Stuur een e-mail naar info@rijswijkwonen.nl.

Meer informatie? Neem contact met ons op via (070) 33 64 200
We helpen u graag verder!

Storing CV (geen verwarming en/of geen warm water)

Er is weinig zo vervelend als geen warm water hebben. En in de winter zonder verwarming zitten is ook geen pretje. Gelukkig kunt u dit makkelijk zelf regelen.

Bij storing aan uw eigen CV-ketel belt u zelf Paans Service B.V.
U bereikt Paans 24 uur per dag, 7 dagen per week via:
(070) 321 33 55
rijswijkwonen@paans.nl
www.paans247.nl

Bij storing aan de collectieve CV-ketel (blokverwarming) belt u BOGRO
U bereikt BOGRO 24 uur per dag, 7 dagen per week op (0348) 566 006.

Storing lift

Heeft de lift in uw complex een storing? Neemt u dan rechtstreeks contact op met de storingsdienst. Het nummer van de storingsdienst vindt u bij en in de lift.

Geeft u de reparatie liever door via de telefoon?

Bel dan met ons Klant Contact Centrum via (070) 33 64 200. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.15 - 16.15 uur en op vrijdag van 8.15 - 12.00 uur. Bij spoed bereikt u ons ook buiten kantoortijden via (070) 33 64 200.